04 583 41 50 / 041 758 671 info@poldestrazisar.si

Kavarna Pri Poldetu

Kavarna pri Poldetu je projekt, ki ga na naši šoli vodijo in organizirajo učiteljice podaljšanega bivanja. Na naši šoli poteka že šest let. Priprava na aktivnost in sam dogodek učencem  nudita veliko priložnosti za učenje in pridobivanje novih spretnosti na vseh področjih življenja. Učence omogoča pridobivanje delovnih kompetenc in socialnih spretnosti, ki so nujno potrebne za uspešno delo in dobro počutje znotraj delovnih skupin. Dogodek je namenjen srečevanju in združevanju staršev in svojcev otrok. Zasnovan je kot neformalno druženje v prijetni atmosferi, kjer učenci dobivajo priložnosti za učenje. Dogodek namreč krepi različna področja otrokovega delovanja, s strani staršev in svojcev pa je vedno dobro obiskan.

Cilji aktivnosti:

  • Spodbujanje prizadevnosti in pridobivanje delovnih navad učencev,
  • motivacija za dodatno delo v oddelkih podaljšanega bivanja ,
  • krepitev socialnih spretnosti,
  • ustvarjanje novih učnih situacij,
  • povezovanje učencev iz različnih razredov in programov,
  • učenje prevzemanja odgovornosti za dodeljeno nalogo,
  • krepitev delovnih kompetenc na področju gospodinjskih opravil – pranje, likanje, šivanje, priprava in strežba jedi in pijač, izdelava izdelkov iz papirja in lesa, sprejem in postrežba gostov,
  • spodbujanje prizadevnosti, pridobivanje delovnih navad,
  • krepitev socialnih spretnosti: delo z gosti, komunikacija v timu,
  • krepitev različnih področij: matematika, slovenščina, motorika, organizacijske spretnosti,
  • povezovanje svojcev in staršev otrok.

 

Udeleženci aktivnosti:

  • Učenci podaljšanega bivanja,
  • učitelji,
  • starši in svojci.

 

Pripomočki:

  • Blago, šivalni stroj, nit, kroji za izdelavo predpasnikov – navadnih in takih, ki jih lahko samostojno namestijo gibalno ovirani, bele srajce, pralni stroj, likalnik in likalna deska,
  • les in orodje za izdelavo držal za jedilnike,
  • papir, dodatki in pripomočki za izdelovanje izdelkov iz papirja – vabila za starše, plakati, napisi, dekoracije, skodelice, denarnice, jedilni listi,
  • živila za pripravo sladic in pijač,
  • prostor za kavarno z mizami, stoli in dostopno kuhinjo,
  • blagajna z gumbi.

 

Potek aktivnosti:

Sam koncept kavarne je zasnovan tako, da učenci pod vodstvom učiteljev v čim večji možni meri samostojno pripravijo vse za organizacijo dogodka. Učenci in učitelji se dogovorijo, kakšna je rdeča nit dogodka (npr.: časopis), nato pa si razdelijo naloge. V teku priprave na dogodek učenci poskrbijo za:

  • Vabila: izdelajo in napišejo jih sami, ter jih odnesejo domov.
  • Plakate: izdelajo plakate, da obvestijo vse delavce in obiskovalce šole, kdaj in kje bo dogodek potekal.
  • Oblačila: operejo in polikajo bele srajce. Zašijejo predpasnike za tiste, ki bodo opravljali delo v kuhinji in posebne predpasnike za gibalno ovirane. Zašijejo metuljčke za tiste, ki strežejo in sprejemajo goste.
  • Dekoracija prostora: zašijejo prte, ki se ujemajo s predpasniki, izdelajo dekoracijo in napis za na steno.
  • Ostali pripomočki: iz papirja izdelajo skodelice za na mize, ki služijo kot posoda za sladkor ali prigrizke. Iz lesa napravijo držala za jedilne liste. Naredijo tudi jedilne liste s cenami v gumbih in slikovnim menijem za udeležence kavarne z govorno-jezikovnimi motnjami. Iz papirja izdelajo denarnice, ki jih natakarji uporabljajo za pospravljanje plačila v gumbih.
  • Hrana in pijača: učenci in učiteljice sestavijo meni in v trgovini kupijo vse potrebno za peko sladic in pripravo pijač. Pred dogodkom spečejo sladice, napitke pa pripravljajo sproti.
  • Priprava prostora: učenci pred dogodkom pripravijo prostor – razporedijo mize in stole ter okrasijo prostor. V kuhinji si prostor organizirajo tako, da imajo na dosegu roke vse pripravljene sladice, sestavine za pripravo pijač, posodo in ostale pripomočke. Ob vhodu jedilnico pripravijo sprejemni pult, kjer pozdravijo vsakega obiskovalca in mu izročijo gumbe, s katerimi bo plačeval naročeno.
  • Delitev nalog: dva učenca sprejemata goste pri sprejemnem pultu in jih usmerjata v kavarno. Nekaj učencev prevzame vloge natakarjev. Ti pobirajo naročila, jih predajo naprej zaposlenim za kuhinjskim pultom, postrežejo in zaračunajo naročeno. Nekaj učencev dela v kuhinji, kjer za pultom pripravljajo prevzeta naročila.

Aktivnost poteka torej tako, da dva učenca sprejmeta obiskovalce, jim predata gumbe in jih usmerita ali pospremita v kavarno. Natakarji goste usmerijo k mizam in poberejo naročila. Naročila potem predajo učencem v kuhinji, ti pa pripravijo naročeno na pladnje. Natakarji postrežejo naročilo, izračunajo, kolikšno je plačilo in zaračunajo. Denar pospravijo v denarnico in se odpravijo k naslednji mizi. Starši se v tem času družijo in pogovarjajo, pijejo napitke in se posladkajo. Ko so gosti postreženi, jih nagovorita dva učenca. Zahvalita se za obisk in napovesta krajši zabavni program. Ta je vsako leto drugačen: to so navadno glasbeni, plesni, dramski nastopi, ali pa tombola, kviz ipd.

Celoten dogodek spremljajo in vodijo učiteljice, ki iz ozadja diskretno vodijo učence in jim pomagajo pri nalogah, ki jih sami ne morejo korektno izpeljati.

Po končanem dogodku učenci pospravijo prostor in pripomočke na mesto, kjer jih lahko uporabimo drugič.

Kavarna pri Poldetu je oblika neformalnega srečanja in kot taka za starše zelo zanimiva. V prijetnem okolju se starši povezujejo, pogovarjajo in izmenjujejo izkušnje, obenem pa opazujejo napredek svojih otrok. Dogodek kot tak je vedno obiskan v precejšnjem številu. Vsako leto ga nekoliko izboljšamo in spremenimo, da ostaja zanimiv.

         

(Skupno 150 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost